Stomalife - odkryj stomię

CASE-STUDIESPUBLIC AFFAIRSCAMPAIGNSMEDIA RELATIONSEVENT PR

12/13/20182 min czytać

Procontent Communication zdobył nagrodę „Kampania Społeczna Roku 2014” w kategorii kampanie o tematyce zdrowotnej za projekt „STOMAlife. Odkryj Sto

mię”, Gold Award w Spotligth Awards oraz Platinium Award w Magellan Awards.

Dzięki aktywności na portalu Facebook i stronie intern

etowej, organizatorom kampanii udało się zaangażować w swoje działania zarówno wielu pacjentów stomijnych jak i osób nie związanych na co dzień ze stomią. Profil kampanii na Facebooku lubi ponad 5000 osób. Do tej pory w ramach kampanii wygenerowano blisko 1600 publikacji o minimalnym zasięgu ponad 27 300 000 osób oraz minimalne AVE blisko 3 mln zł. Ambasadorka kampanii Paulina Kaszuba oraz eksperci kampanii gościli m.in. programach informacyjnych jak: Panorama, TVP INFO, TVN24, Kurier Warszawski. W programach radiowych: U TOKtora, TOK FM,. Problem kampanii poruszany był prasie opiniotwórczej (m.in. w Gazecie Wyborczej, dzienniku Metro), portalach informacyjnych (m.in. wyborcza.pl; onet.pl), prasie kobiecej (Chwila dla Ciebie) w telewizji, radiu oraz prasie regionalnej (m.in. TVP Szczecin, TVP Rzeszów). Sesja przełamująca tabu związane ze stomią wzbudziła duże zainteresowanie telewizji informacyjnych, (TVN24, TVP Info, Panorama TVP 2). Zdjęcia znalazły się na pierwszej stronie dziennika Metro, w Gazecie Wyborczej, materiałach Polskiej Agencji Prasowej.

Cel Przełamanie tabu związanego ze stomią, edukacja pacjentów oraz społeczeństwa w zakresie faktów i mitów z nią związanych to cele ogólnopolskiej kampanii społecznej „STOMAlife. Odkryj stomię”. Działania kampanii mają pozytywnie wpłynąć na aktywizację stomików w życiu towarzyskim i zawodowym oraz ich pozytywny odbiór w społeczeństwie, dzięki czemu, mimo problemów z jakimi muszą zmierzyć się na co dzień, będą mieli szansę prowadzić normalne życie.

Strategia Strategia kampanii opiera się na przekazie, że życie ze stomią wcale nie musi oznaczać rezygnacji z marzeń. Dlatego ambasadorką kampanii jest stomiczka Paulina Kaszuba. Stomia nie stanowi dla niej żadnego ograniczenia: pływała z delfinami, skakała ze spadochronem, na co dzień prowadzi własną firmę i jest aktywna zawodowo. Chcąc dowieść, że stomii nie należy się wstydzić, wystąpiła w sesji zdjęciowej, w której pokazała swoje ciało odkrywając worek stomijny. Kampania walczy z tabu, stomicy, regularnie publikują na jej stronie swoje historie, udowadniając, że ze stomią można żyć zupełnie normalnie. Wśród stomików są m.in: alpinista, restaurator, tenor oraz wolontariusze współpracujący ze stomikami. Ze względu na wzrost zachorowań na choroby układu pokarmowego kampania walczy ze stereotypem, że stomia to nie tylko przypadłość wieku starczego, dlatego w ramach Historii STOMAlife prezentowane są także przypadki małych stomików.

Kanały komunikacji Większość działań komun

ikacyjnych kampanii skierowana jest do środków masowego przekazu, sprofilowanych na różne grupy społeczne. Z powodzeniem działa strona internetowa (do 2500 tys. odsłon dziennie) oraz profil kampanii na Facebooku (5 tys. fanów), za pośrednictwem których pacjenci mogą znaleźć szereg informacji na temat aktualności związanych z kampanią, liczne porady, artykuły eksperckie i historie stomików. Ruszył także pierwszy w Polsce interaktywny kurs na temat stomii oraz jej pielęgnacji. Szkolenie jest bezpłatne i dostępne dla każdego. Za pośrednictwem kanału na platformie YouTube, publikowane są natomiast liczne materiały poradnikowe, ale także historie z życia stomików. W ramach kampanii funkcjonuję STOMAlinia oraz adresy mailowe, dzięki którym stomicy mogą otrzymać odpowiedzi na pytania związane z problemami codziennego życia ze stomią. Uruchomiono także kilkanaście poradni dla stomików – PKS STOMAlife.