Saxo Bank

CASE-STUDIESFINANCE PRCORPORATE PRMEDIA RELATIONS

12/13/20182 min czytać

Saxo Bank to globalny bank inwestycyjny specjalizujący się w handlu oraz inwestycjach online na światowych rynkach finansowych. Posiada biura na całym świecie, w tym m.in w Londynie, Paryżu, Genewie, Zurychu, Singapurze, Tokio, Madrycie, Amsterdamie, Dubaju, Pradze i Pekinie, a od 2012 roku także w Warszawie. Jest wielokrotnie nagradzaną instytucją finansową, która w ciągu 20 lat działalności otrzymała 30 prestiżowych nagród. Głównym zadaniem, przed jakim stanęła agencja, było zbudowanie od podstaw na polskim rynku mediów wizerunku marki jako produktu premium, spopularyzowanie wśród klientów transakcji walutowych na rynku Forex, a także pozycjonowanie jako eksperta CEO Saxo Bank Polska – dr Macieja Jędrzejaka.

Planowanie i działanie
W tym celu Procontent przygotował plan działań z zakresu komunikacji zewnętrznej, obejmujący stałą współpracę z najważniejszymi mediami o zasięgu ogólnopolskim, stworzył blog, na którym publikowane są komentarze dotyczące aktualnych wydarzeń polityczno-ekonomicznych oraz cykl video press release’ów, opracował strategię komunikacji prognoz kwartalnych przygotowywanych przez analityków Saxo Banku, a także zorganizował cykl warsztatów inwestycyjnych oraz debat ekonomicznych skierowanych do inwestorów indywidualnych.

W ramach pozycjonowania jako eksperta dr Macieja Jędrzejaka, do głównych zadań agencji należy organizacja spotkań typu one 2 one w największych, ogólnopolskich redakcjach, aranżowanie wywiadów z dziennikarzami, zajmującymi się tematyką finansową, a także codzienne rozpowszechnianie komentarzy oraz artykułów ekonomicznych autorstwa dr Macieja Jędrzejaka,

Do działań b2b wykorzystany został sponsporing sportu – Procontent wziął udział w organizowaniu cyklu pięciu turniejów golfowych połączonych z warsztatami inwestycyjnymi w ramach Saxo Bank Golf League skierowanych do klientów banku oraz mediów. Procontent odpowiada także za budowanie relacji z organizacjami skupiającymi potencjalnych klientów np. Executive Club.

Jednym z istotnych aspektów współpracy było również wykorzystanie globalnej pozycji rynkowej Saxo Banku i jego ekspertów międzynarodowych. Agencja odpowiadała za oprawę medialną wizyt zagranicznych analityków Saxo Bank, w tym współzałożyciela i dyrektora generalnego Saxo Bank – Larsa Christensena.

Efekty
W czasie półrocznej pracy z Saxo Bankiem, Procontent nawiązał relacje ze wszystkimi największymi redakcjami w Polsce – Gazetą Wyborczą, Rzeczpospolitą, Dziennikiem Gazetą Prawną, Pulsem Biznesu, Gazetą Finansową, Kurierem Finansowym, Parkietem, Bloomberg Businessweek Polska (o łącznym nakładzie blisko 700 000), stacjami radiowymi, a także telewizyjnymi – TVP, Polsat oraz TVN w tym kluczowymi na polskim rynku kanałami o tematyce ekonomicznej – Polsat Biznes i TVN CNBC. Na co dzień współpracowaliśmy z największymi portalami takimi jak: onet.pl (nr 1 wśród portali o tematyce ekonomicznej w Polsce), interia.pl, pb.pl, alebank.pl, bankier.pl, forsal.pl, skarbiec.biz, inwestycje.pl, monetary.pl, macronext.pl czy waluty.com.pl, gdzie każdego dnia publikowane były artykuły przygotowane przez ekspertów Saxo Bank z zakresu makroekonomii, zmian na rynkach walut oraz surowców.