PRCN z dwiema nagrodami MarCom Awards 2025 za projekty systemowe w ochronie zdrowia

10/9/20252 min czytać

Agencja PRCN została nagrodzona w międzynarodowym konkursie MarCom Awards 2025 za dwa projekty komunikacyjne realizowane w sektorze zdrowia publicznego. Platynowe wyróżnienie w kategorii Strategic Communications: PR Program otrzymał Ogólnopolski Program Zwalczania Chorób Infekcyjnych (OPZCI), a kampania „Rany pod kontrolą” została nagrodzona złotem w kategorii Strategic Communications: Communication Program.

Systemowa zmiana przez komunikację: OPZCI z platynową nagrodą

OPZCI to inicjatywa prowadzona przez PRCN od ponad dekady, której celem jest poprawa dostępności do profilaktyki zakaźnej i wsparcie regulacyjne dla instytucji zdrowia publicznego. W ciągu ostatnich 12 miesięcy projekt przyczynił się do wprowadzenia szeregu zmian legislacyjnych, takich jak uproszczenie procedury szczepień, rozszerzenie kompetencji zawodowych farmaceutów i pielęgniarek czy wprowadzenie obowiązku prowadzenia elektronicznego rejestru szczepień.

„To projekt, który pokazuje, jak profesjonalna komunikacja i aktywne działania rzecznicze mogą stanowić realne wsparcie dla instytucji odpowiedzialnych za zdrowie publiczne. W ciągu roku zrealizowaliśmy kolejne cele zapisane w długofalowej Strategii dla Szczepień 2030 wspólnie z naszymi partnerami systemowymi. Cieszy nas, że program jest międzynarodowo dostrzegany i zdobywa liczne wyróżnienia na arenie globalnej, bo to potwierdzenie skuteczności długofalowego podejścia i zespołowego zaangażowania” – komentuje Natalia Skarbek, Group Account Manager w PRCN oraz koordynator programu OPZCI.

W ramach działań zrealizowano ponad 70 stanowisk legislacyjnych, zorganizowano debaty w Sejmie i Senacie, przygotowano dokumenty strategiczne oraz przeprowadzono ogólnopolską kampanię medialną przy współpracy z kluczowymi partnerami branżowymi i instytucjami publicznymi.

„Rany pod kontrolą” – złoto za kompleksowe podejście do wyzwania medycznego

Projekt edukacyjno-systemowy „Rany pod kontrolą” porusza temat ran przewlekłych problemu dotykającego w Polsce ponad milion pacjentów. Kampania rozpoczęła się od zainicjowania Porozumienia na rzecz terapii ran – pierwszego w Polsce dokumentu wyznaczającego ramy dla standardów opieki i kompetencji w terapii ran trudnogojących się. Ponadto przeprowadzono ogólnopolskie badania wśród pielęgniarek i farmaceutów, które potwierdziły skalę zidentyfikowanych wcześniej problemów i uwidoczniły potrzebę systemowych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia personelu medycznego.

„Konsekwentnie budowaliśmy strukturę działań wokół realnych potrzeb pacjentów i personelu medycznego. Kampania stworzyła przestrzeń do współpracy dla całego środowiska. Wierzymy, że wypowiedziane jasno postulaty oraz nowe standardy poprawią jakość życia pacjentów i wesprą personel medyczny w codziennej pracy”mówi Iwona Kubicz, Managing Director w PRCN.

Projekt uzyskał ponad 3,7 miliona odbiorców w mediach i kanałach branżowych, a działania edukacyjne objęły kilkuset specjalistów przeszkolonych w różnych miastach w Polsce.

Odpowiedzialna komunikacja w praktyce

Oba nagrodzone projekty łączą działania komunikacyjne z realną zmianą systemową. Wyróżnienia przyznane przez jury MarCom Awards potwierdzają skuteczność kompleksowego podejścia PRCN do komunikacji w obszarach wrażliwych społecznie, takich jak zdrowie publiczne, profilaktyka czy zarządzanie wiedzą w ochronie zdrowia.