PR Makro

CASE-STUDIESPR

12/13/20181 min czytać

Agencja Procontent odpowiadała za media relations kampanii „TU MIESZKAM, TU KUPUJĘ” oraz zbudowanie zaplecza ekspertów. Agencja współpracowała również z ośrodkiem badania IPSOS nad przygotowaniem raportu opinii przedstawicieli jednostek samorządowych na temat sytuacji małych lokalnych sklepów w Polsce. W ramach podejmowanych działań stworzony został katalog Dobrych Praktyk oraz opracowany Dekalog Wsparcia Handlu Tradycyjnego. Publikacjom mediowym towarzyszyły działania promocyjne i konkursy.

Cel Kampania „Tu mieszkam, tu kupuję” rozpoczęła dialog zarówno z władzami lokalnymi, jak i właścicielami sklepów, zwróciła uwagę społeczeństwa na problemy lokalnego handlu, a co najważniejsze pomogła w wypracowaniu skuteczne metody wsparcia tego sektora oraz popularyzować jego rolę w życiu lokalnych społeczności. W ramach kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” Procontent przygotował udział przedstawicieli MAKRO w kongresach: Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach i Kongresie Regionów w Świdnicy w maju 2012. Konsultanci agencji odpowiadali za animowanie stoiska w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim – przeprowadzenie ankiety oraz wywiadów wśród samorządowców nt. kampanii. Podczas Kongresie Regionów w Świdnicy prezentowane podczas panelu tezy wpisane zostały jako postulaty w Kartę Świdnicką 2012.

Partnerami III edycji kampanii zostało szereg organizacji i instytucji m.in.: Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Wspomagania Wsi, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich FAOW, Stowarzyszenie Naukowo – Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, W-MODR w Olsztynie, MODR Karniowice, PODR Gdańsk, WODR Końskowola oraz LIR. Wśród partnerów medialnych kampanii są „Rynek spożywczy”, portalspożywczy.pl, dlahandlu.pl oraz „Czerwony portfelik”.