Polpharma "Ciśnienie na życie"
CASE-STUDIESCAMPAIGNSBRAND PREVENT PR
12/13/20182 min czytać
Akcja ma na celu przekonanie Polaków do dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych oraz uświadomienie Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. W trakcie III edycji ogólnopolskiej kampanii „Ciśnienie na Życie” bezpłatne badania profilaktyczne, odbywające się od maja do października 2015 roku, objęły mieszkańców 52 polskich miast. Dzięki badaniom dostępnym w mobilnym centrum badań kampanii, a także na specjalnych stoiskach badań organizowanych przy okazji lokalnych wydarzeń, ponad 27 000 osób poznało wiek swojego serca, wyniki pomiaru ciśnienia tętniczego oraz poziomu cholesterolu we krwi.
Badanie wieku serca przeprowadzane w ramach Kampanii, to pierwsze na taką skalę badanie w Europie.
Poza akcjami badań, w ramach kampanii zorganizowano już 2 edycje konkursu „Samorząd od Serca”. Konkurs ten ma na celu popularyzowanie samorządowych programów zdrowotnych w dziedzinie profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego oraz wyróżnienie najbardziej aktywnych w tej dziedzinie samorządów. Jednostki samorządowe uhonorowane w konkursie „Samorząd od Serca” realizowały działania z zakresu edukacji i profilaktyki chorób układu krążenia wśród mieszkańców podległych im terenów.
Kanały komunikacji
Telewizja – stacje regionalne i ogólnopolskie, radio – rozgłośnie regionalne i ogólnopolskie, prasa – tytuły ogólnopolskie i regionalne, Internet.
Strategia
Zaawansowane badanie stanu zdrowia pacjentów, w celu wyłonienia tych, którzy mają nieprawidłowe ciśnienie i skierowanie ich do lekarzy
Przedstawienie wyników raportu „Wiek serca Polaków” opracowanego na podstawie danych zebranych w trakcie trwania trzech edycji kampanii (rok 2015)
Edukacja i dotarcie z materiałami edukacyjnymi do jak najszerszego grona odbiorców
Budowanie świadomości marki Acard
Organizacja konferencji prasowych dla dziennikarzy
Aktywizacja jednostek samorządowych
Rezultaty
W ramach III edycji kampanii „Ciśnienie na Życie” od maja do końca października 2015 r. mobilne centrum badań dotarło do 52 miast Polski. Tylko w tym roku ponad 25 000 osób skorzystało z bezpłatnych badań profilaktycznych: pomiaru ciśnienia tętniczego krwi, poziomu cholesterolu oraz z badania wieku serca.
W 16 stacjonarnych akcjach badań zorganizowanych w różnych miastach Polski w ramach IV edycji kampanii „Ciśnienie na Życie” w sumie wykonano ponad 4000 pomiarów ciśnienia tętniczego krwi i badań wieku serca.
Najważniejsze akcje: Bieg Serca, Europejski Kongres Gospodarczy, Kongres Kobiet, Dzień Osób Starszych, Forum Rynku Zdrowia, Wsparcie obchodów Światowego Dnia Serca
Adres
Al. Jerozolimskie 81
Central Tower, 02-001 Warszawa
Kontakt:
prcn@prcn.pl
+48 501 162 317