Kongsberg Automotive

CASE-STUDIESCORPORATE PRMEDIA RELATIONSMEDIA RELATIONSEVENT PR

10/1/20192 min czytać

Kongsberg Automotive (KA) to norweski holding, działający na rynku motoryzacyjnym od ponad 50 lat. Fabryka w Pruszkowie została założona w czerwcu 2000 roku i jest częścią dywizji Interior.

Pruszków to jedyny Europejski zakład produkcyjny w obrębie Grupy Kongsberg Automotive, który zajmuje się wytwarzaniem części podwyższających komfort siedzeń samochodowych w dwóch kategoriach: podgrzewania foteli (produkty: wiązki elektryczne, maty grzewcze) oraz Systemów Podparcia i wentylacji siedzeń (produkty: systemy komfortu, systemy masażowe, systemy wentylacji).

Cel Głównym zadaniem, przed jakim stanęła agencja Procontent, było przygotowanie i opracowanie strategii komunikacyjnej dla firmy Kongsberg Automotive Pruszków. W ramach stałej współpracy agencja prowadziła działania z zakresu komunikacji korporacyjnej, media relations, employer brandingu, CSR oraz komunikacji wewnętrznej.

Dotychczas, Procontent odpowiadał za organizację akcji o charakterze CSR, takich jak: spotkania świąteczne dla dzieci z Towarzystwa Przyjaciół Dzieci czy pikniki sportowe dla społeczności lokalnej. Ponadto agencja zajęła się organizacją i koordynacją eventu z okazji 15-lecia istnienia firmy oraz Dnia Sportu i Zdrowia „GrillówKA”, przeznaczonegodla wszystkich pracowników firmy. W ramach działań employer brandingowych, budujących pozytywny wizerunek pracodawcy, Procontent podjął współpracę z największymi uczelniami technicznymi w Polsce, w ramach której został zorganizowany ogólnopolski konkurs „INNOVATE WITH KONGSBERG AUTOMOTIVE. CHOOSE YOUR AUTOMOTIVE CAREER PATH”. Działania edukacyjne to także powołanie Rady Naukowej, składającej się z 9 przedstawicieli uczelni technicznych, pozyskanie 26 patronatów nad konkursem, organizacja wykładów przedstawicieli firmy na wybranych wydziałach, a także specjalnych plant tour do zakładu w Pruszkowie.

  • Przygotowanie i opracowanie strategii komunikacyjnej dla Kongsberg Automotive.

  • Media relations.

  • Organizacja obchodów 15-lecia istnienia firmy.

  • Aktywności CSR: wsparcie lokalnej drużyny piłkarskiej „Znicz Pruszków”, pikniki dla lokalnej społeczności.

  • Employer branding (współpraca z 7 uczelniami technicznymi w Polsce, powołanie Rady Naukowej, targi pracy, wydarzenia branżowe).

  • Organizacja wydarzeń dla pracowników w ramach komunikacji wewnętrznej (np. udział w Orlen Warsaw Marathon, Runmageddonie, warsztaty z Tomaszem Jacykowem, Program sportowy w Endomondo).

Rezultaty Ekwiwalent reklamowy w okresie od stycznia do października 2016 roku: łączne dotarcie wszystkich publikacji to blisko 4 mln osób i AVE 3,5 mln PLN. 1051 publikacje w mediach regionalnych i ogólnopolskich, w tym: 37 materiałów zrealizowanych w TV, 10 materiałów zrealizowanych w radiu, 39 materiałów zrealizowanych w prasie, 965 materiałów zrealizowanych w Internecie i social mediach.

Dodatkowym zadaniem Agencji było otwarcie nowego zakładu firmy w Brześciu Kujawskim. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele instytucji publicznych, partnerów biznesowych, samorządowcy, a także dziennikarze z mediów motoryzacyjnych, ekonomicznych, regionalnych. W spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele władz:

  • Departamentu Innowacji Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii

  • Burmistrz Brześcia Kujawskiego

  • Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich i Promocji Urzędu Miejskiego w Brześciu Kujawskim/Brzeska Strefa Gospodarcza

  • Marszałek Województwa Kujawsko-pomorskiego

  • Prezydent Miasta Włocławek

Partnerzy:

  • Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza

  • Panattoni Europe

  • Polish Investment&Trade Agency

  • Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna

oraz przedstawiciele mediów. W ciągu dwóch dni od eventu pojawiły się łącznie 153 publikacje.

Publikacje dotarły do 560 667 osób, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł 389 460 zł