Czy zagraża nam wielka rezygnacja? Jak komunikacja wewnętrzna PR i CSR mogą pomóc chronić firmę w czasie gospodarczych zawirowań?
3/3/20251 min czytać


Rosnąca inflacja, groźba kryzysu ekonomicznego, konflikt zbrojny na Ukrainie i zjawisko wielkiej rezygnacji – to wszystko zagrożenia, które zaczynają towarzyszyć nam w codziennym życiu. Co mogą zrobić pracodawcy, by chronić własne firmy w czasie zawirowań w gospodarce? Przede wszystkim, warto przyjrzeć się obecnym obawom Polaków, wdrożyć odpowiednie działania, cały czas usprawniać komunikację z pracownikami oraz bacznie śledzić rynkowe trendy.
W Europie i na świecie pracodawcy zmagają się właśnie z falą wielkiej rezygnacji (the great resignation). Pracownicy po długim czasie pracy na home office, dłuższych interakcjach z rodzinami związanymi z większym budżetem wolnego czasu, choćby z powodu rezygnacji z dojazdów, coraz mniej chcą pracować po 40 godzin tygodniowo. Powrót do biura i do starych wymagań oraz wykonywania pracy pod czujnym okiem pracodawcy, po miesiącach wolności i samodzielnego tempa w wyznaczaniu sobie zadań, dla wielu z nich kończy się wypaleniem zawodowym.
Blisko 44%, to osoby, które aktywnie poszukują pracy, kolejne 9% jest otwartych na odejście, wynika z międzynarodowego badania na prawie 10 000 osób zrealizowanego przez Willis Towers Watson w 2022 roku. W firmach rosną koszty związane z rekrutacją, onboardingiem i utrzymaniem pracowników, z drugiej strony również w Polsce pojawiają się pierwsze badania związane ze spadkiem zarówno nastrojów przedsiębiorców, jak i konsumentów, co może zwiastować kryzys i konieczność gwałtownego cięcia kosztów w niedalekiej przyszłości. Zarząd jednego z dużych światowych banków JP Morgan Chase prognozuje wręcz w niedalekiej przyszłości nadejście gospodarczego huraganu. Poruszanie się po takim polu minowym jest, więc coraz trudniejsze dla wielu menadżerów, którzy podejmują decyzje wysokiego ryzyka i poszukują rozwiązań swoich problemów w komunikacji wewnętrznej, działaniach CSR oraz nowych trendach HR.
Cały tekst na stronie: https://rig.katowice.pl/czy-zagraza-nam-wielka-rezygnacja-jak-komunikacja-wewnetrzna-pr-i-csr-moga-pomoc-chronic-firme-w-czasie-gospodarczych-zawirowan/
Adres
Al. Jerozolimskie 81, 17 p. PRCN
Central Tower 02-001 Warszawa
Kontakt:
prcn@prcn.pl
+48 501 162 317