Smart Home dla Honeywel

CASE-STUDIESE-PRBRAND PRCAMPAIGNSMEDIA RELATIONSHCP COOPERATIONEVENT PRREPORTS

12/13/20182 min czytać

Celem kampanii „Czadowe domy” jest uświadomienie polskiemu społeczeństwu możliwych źródeł emisji tlenku węgla oraz zagrożeń, które za sobą niosą, a także pokazanie, w jaki sposób się przed nimi zabezpieczyć.

Grupa docelowa Kampania skierowana jest do osób powyżej 25 roku życia zamieszkujących mieszkania i domy, także nowocześnie urządzone, posiadających jako źródło ogrzewania: drewno, olej opałowy, gaz ziemny lub benzynę.

Kanały komunikacji Telewizja – stacje regionalne i ogólnopolskie, radio – rozgłośnie regionalne i ogólnopolskie, prasa – tytuły ogólnopolskie i regionalne, Internet, w tym strona kampanii: www.czadowedomy.pl

Strategia Jak wynika z badania „Honeywell Safety Index” przeprowadzonego przez firmę Honeywell aż 77% Polaków posiada w domu urządzenia zasilane paliwem organicznym – gazem ziemnym, drewnem czy węglem. Jednocześnie 2/3 (60%) jest nieświadomych, że z tych sprzętów może ulatniać się szkodliwy tlenek węgla i aż 83% nie ma zainstalowanego detektora czadu w swoim domu. W ramach kampanii społecznej „Czadowe Domy” podjęto działania mające uświadomić Polakom zagrożenia związane z tlenkiem węgla.

Działania

W ramach kampanii zostały przeprowadzone następujące działania:

Działania przygotowawcze:

  • Przeprowadzono badanie opinii dotyczące wiedzy Polaków na temat możliwych źródeł emisji tlenku węgla i zagrożeń związanych z tym trującym gazem;

  • Pozyskano patronaty instytucjonalne: patronat merytoryczny Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej gen. brygadiera Wiesława Leśniakiewicza i patronaty honorowe Izby Gospodarczej Gazownictwa, Fundacji Edukacja i Technika Ratownictwa „EDURA” oraz Poselskiego Zespołu Strażaków;

  • Zaangażowano Piotra Fronczewskiego w roli ambasadora kampanii;

  • Opracowano szereg materiałów edukacyjnych dotyczących możliwych źródeł emisji tlenku węgla i zagrożeń z nim związanych.

We współpracy z multimedialną agencją Newsrm TV zrealizowano spot telewizyjny i radiowy uświadamiający Polakom zagrożenia związane z nadmierną i niekontrolowaną emisją tlenku węgla. Głosu lektorskiego użyczył ambasador kampanii – Piotr Fronczewski. Spot był bezpłatnie emitowany przez Telewizję Polską (Program 1. i 2., TVP Kultura, TVP Polonia, TVP Regionalna, TVP Info) oraz w Programie 1. Polskiego Radia. W spocie telewizyjnym ukazana została młoda kobieta w pięknym i nowocześnie urządzonym domu, w którym dochodzi do ulatniania się tlenu węgla. Ukazana sytuacja obala mit, że zatrucie czadem może zdarzyć się tylko w starej substancji mieszkaniowej i budynkach ze starą instalacją.

9 lutego 2016 r. w ramach kampanii społecznej „Czadowe Domy” zainaugurowano akcję „Tydzień Czadowych Domów z Honeywell”. W trakcie akcji organizatorzy kampanii, we współpracy z Państwową Strażą Pożarną, bezpłatnie zamontowali czujniki tlenku węgla w kilkudziesięciu warszawskich lokalach, w których występuje ryzyko zaczadzenia. Dodatkowo przedstawiciele Państwowej Straży Pożarnej dokonali przeglądu instalacji gazowych oraz uświadamiali mieszkańców o skali zagrożeń związanych z nadmierną emisją tlenku węgla.

Rezultaty W ciągu dwóch tygodni spot telewizyjny został wyemitowany 120 razy i dotarł do 9 318 506 Polaków. Spot radiowy był nadawany w Programie 1. Polskiego Radia przez 3 tygodnie – w tym czasie pojawiło się 41 emisji, które dotarły do 3 334 000 mieszkańców naszego kraju. W trakcie działań wygenerowano 276 publikacji, które dotarły do 9 079 468 Polaków. Artykuły dotyczące kampanii ukazały się w kluczowych mediach ogólnopolskich i regionalnych takich, jak Gazeta Wyborcza, Dziennik Bałtycki, Gazeta.pl, Rynek Zdrowia, Onet.pl, Murator Dom, Interia.TV, Wprost, Przegląd Pożarniczy. O kampanii mówiono również w największych stacjach telewizyjnych m.in.: TVP 1 „Wiadomości”, Polsat „Wydarzenia”, Polsat News „Nowy Dzień”, TVP 2 „Pytanie na Śniadanie”, TVP Warszawa „Kurier Warszawski”.