PRCN – kompleksowa obsługa strategiczna dla Twojej firmy
8/28/20244 min czytać
W ostatnich latach mocno rozwinęliśmy się w zakresie prowadzenia działań public affairs. Nasz zespół składa się już nie tylko z PR-owców, ale także z prawników, którzy wspierają naszych klientów w komunikacji z decydentami na poziomie krajowym i europejskim - mówi Iwona Kubicz, prezes PRCN, dawniej Procontent Communication.
1.Jakbyście przybliżyli nam agencję PRCN?
PRCN powstała blisko 13 lat temu jako agencja PR, która do 2023 roku działała pod nazwą Procontent Communication. Obecnie jesteśmy nie tylko podmiotem z obszaru public relations, ale również agencją z silnym zapleczem public affairs. Pracujemy głównie dla branż regulowanych, takich jak przemysł farmaceutyczny, branża medtech, ochrona środowiska, technologii, finansów i energetyki oraz branża budowlana. Dla naszych klientów staramy się dostarczać zarówno projekty, które budują reputację marek i firm, jak i wspierają tworzenie przyjaznego otoczenia legislacyjnego dla prowadzonego biznesu. Należymy także do Związku Firm Public Relations (ZFPR).
2. Co jest filarem Waszej działalności?
Nasza działalność skupia się na kompleksowych usługach w takich obszarach, jak: public relations, healthcare PR, public affairs, doradztwo w komunikacji, komunikacja korporacyjna, media relations, eventy i zarządzanie kryzysem. Za cel stawiamy sobie efektywne wsparcie naszych klientów w budowaniu oraz utrzymywaniu pozytywnego wizerunku na rynku. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i współpracy z liderami opinii publicznej oraz mediami, jesteśmy w stanie skutecznie wspierać naszych klientów we wszystkich aspektach komunikacji i relacji z otoczeniem biznesowym.
3. Co jest wyróżnikiem agencji PRCN?
W ostatnich latach mocno rozwinęliśmy się w zakresie prowadzenia działań public affairs. Nasz zespół składa się już nie tylko z PR-owców, ale także z prawników, którzy wspierają naszych klientów w komunikacji z decydentami na poziomie krajowym i europejskim. Zdajemy sobie sprawę, że utrzymywanie relacji z osobami zajmującymi stanowiska publiczne i z wpływowymi liderami jest dla wielu firm kluczowym elementem strategii biznesowych. Dlatego pomagamy naszym klientom budować i utrzymywać trwałe relacje z instytucjami publicznymi. Do naszych działań dla organizacji z tzw. branż regulowanych należy także monitorowanie zmian legislacyjnych, które jest szczególnie ważne w procesie tworzenia komunikacji marketingowej. Dodatkowo, przy współpracy z agencjami badawczymi publikujemy okresowe raporty dla branż, które szeroko komunikujemy do mediów branżowych i ogólnopolskich oraz key opinion liderów i decydentów. Raporty dotyczą różnych spraw publicznych, m.in. związanych z gospodarką, polityką, cyberbezpieczeństwem, czy AI. W ostatnim czasie przeanalizowaliśmy w naszych raportach również działalność influencerów medycznych i politycznych.
4. Macie duże doświadczenie w pracy z branżą healthcare, która należy właśnie do branż regulowanych.
Zgadza się, nasz zespół ma bogate doświadczenie w prowadzeniu kampanii PR dla sektora ochrony zdrowia, w tym dla produktów leczniczych, wyrobów medycznych, ale także w prowadzeniu kampanii prewencyjnych. Nasze działania obejmują m.in. organizację spotkań ekspertów, współpracę z organizacjami branżowymi i instytucjami, oraz dialog z organizacjami pacjentów. Prowadzone przez nas działania z zakresu public relations i public affairs wspierają także procesy refundacyjne i wzmacniają głos pacjentów w walce o refundację leków i terapii. Współpracując z różnymi grupami interesariuszy, pomagamy informować opinię publiczną i decydentów o korzyściach wynikających z nowych terapii. Nasi eksperci trzymają rękę na pulsie, interweniując w problematycznych sytuacjach, w postaci negocjacji z instytucjami, aby rozwiązać wszelkie trudności w celu przyspieszenia procesu refundacji. Pomagamy także w dostosowaniu się do nowych przepisów i przygotowywaniu dokumentów potrzebnych do pozytywnej decyzji o refundacji. Jednym z takich sztandarowych projektów, przy którym działamy od wielu lat jest Ogólnopolski Program Zwalczania Chorób Infekcyjnych (dawniej Ogólnopolski Program Zwalczania Grypy), który buduje świadomość społeczeństwa w zakresie wagi szczepień. Braliśmy czynny udział w działaniach refundacyjnych oraz staraliśmy się o możliwość szczepień przeciw grypie w aptekach, a w 2022 roku poszerzyliśmy nasze działania o szczepienia przeciw COVID-19, pneumokokom i HPV oraz pracujemy nad wprowadzaniem zmian systemowych w zakresie dostępu do szczepień.
5. Jako agencja osiągacie wysokie noty w zakresie strategii i doradztwa w komunikacji. Jak do tego dochodziliście?
Od lat rozwijamy dział strategii, który uczestniczy w międzynarodowych konferencjach oraz szkoleniach i konkursach PR, po to żeby zdobywać wiedzę potrzebną do tworzenia innowacyjnych i dopasowanych do potrzeb klienta strategii działań PR. Z pewnością naszą silną stroną jest umiejętność analizowania przekazów, prowadzenia researchu i wyciągania wniosków potrzebnych do tworzenia strategii, które sprawdzają się w długofalowej perspektywie. Nasze projekty często trwają po kilka, a nawet kilkanaście lat zmieniając się w platformy współpracy ekspertów ze znanymi markami.
6. Jak widzicie dalszy rozwój agencji?
Na bieżąco obserwujemy trendy na rynku i widzimy, jakie możliwości oferują najnowsze technologie, a także jakie zmiany zachodzą w podejściu do odpowiedzialności społecznej i ekologicznej. W dobie globalnych wyzwań chcemy mocniej zaangażować się w projekty prospołeczne i proekologiczne. Mamy już doświadczenie w prowadzeniu kampanii profilaktycznych, walczących z problemami społecznymi i bliska jest nam praca w postaci dialogu społecznego. Dlatego chcielibyśmy skupić bardziej nasze usługi wokół wsparcia firm we wdrażaniu strategii ESG. Przed menadżerami, działami HR i komunikacji stoi wiele wyzwań. Chcemy ich wesprzeć w zintegrowaniu strategii ESG z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Jednocześnie dbamy o rozwój wiedzy naszych pracowników w zakresie nowych technologii i sztucznej inteligencji. W ostatnim czasie wzięliśmy udział m.in. w kursie w „AI 4 Marketing” i to dopiero początek.
Adres
Al. Jerozolimskie 81
Central Tower, 02-001 Warszawa
Kontakt:
prcn@prcn.pl
+48 501 162 317