Płuca Polski dla Boehringer Ingelheim

CASE-STUDIESMEDIA RELATIONSCAMPAIGNSEVENT PR

12/13/20182 min czytać

Kampania Płuca Polski ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa na temat przewlekłej obturacyjnej choroby płuc (POChP) oraz zwrócenie uwagi opinii publicznej na zagrożenia, ryzyko i konsekwencje, jakie niesie ze sobą ta choroba. Z powodu niskiej świadomości, pacjenci często zgłaszają się do lekarza już w zaawansowanym stadium choroby, a objawy często mylą ze słabą kondycją. Tylko 25% chorych ma zdiagnozowane POChP. Eksperci podkreślają, iż wczesne rozpoznanie choroby jest warunkiem szybkiego podjęcia terapii, która może spowolnić proces rozwoju, poprawić jakość życia pacjenta i zapobiec przedwczesnym zgonom. W ramach kampanii podejmowane są liczne działania skierowane do społeczeństwa, środowiska medycznego oraz opinii publicznej. We wszystkie akcje angażują się eksperci medyczni, liderzy opinii oraz sportowcy, którzy zachęcają do wykonywania badań spirometrycznych.

Kanały komunikacji. Telewizja – stacje ogólnopolskie i regionalne, radio – rozgłośnie regionalne i ogólnopolskie, prasa – tytuły ogólnopolskie i regionalne, Internet.

Strategia. Wybranie na ambasadorów akcji znanych sportowców: Mameda Khalidova oraz Radosława Kawęckiego. Nowe podejście do problemu – nie straszymy chorych, tylko zachęcamy do współzawodnictwa ze znanym sportowcem (najpojemniejsze płuca w Polsce). Zadaniem gwiazdy było zwrócenie uwagi na konieczność wykonywania badań spirometrycznych w celu diagnostyki swoich płuc. W ramach naszych działań stworzyliśmy niestandardowe narzędzia i instalacje:

  • POChP Skaner – aplikacja oceniająca ryzyko zachorowania na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc. Każdy, kto chce sprawdzić w jakim stanie są jego płuca bez wychodzenia z domu, powinien odwiedzić stronę kampanii plucapolski.pl i odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących jego kondycji zdrowotnej

  • Złap swój autobus – innowacyjna instalacja multimedialna, za pomocą której osoba korzystająca z bieżni ma szansę dogonić autobus. Jeżeli użytkownik biegnie z określoną prędkością, oznacza to, że jego płuca są zdrowe, natomiast jeżeli ktoś nie złapie autobusu, warto wykonać badanie spirometryczne

  • Zaświeć światełko dla chorych na POChP – instalacja przypominająca latarnię morską, którą każdy przy pomocy swojego oddechu może zapalić, wspierając tym samym chorych na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc

Rezultaty

  • W trakcie kampanii Płuca Polski zrealizowano ok. 1000 pomiarów spirometrii i 150 badań pikflometrami

  • Dzięki użyciu niestandardowej aplikacji POChP Skaner, która pozwala na przeprowadzenie badania bez wychodzenia z domu i ocenia ryzyko zachorowania na POChP przetestowano prawie 2000 osób

  • Na temat kampanii i jej działań pojawiło się 735 publikacji w telewizji, radiu, prasie i Internecie

  • W ostatnim roku ekwiwalent reklamowy (suma wydatków, które musiałyby zostać poniesione w przypadku zakupu reklamy) materiałów o Płucach Polski wyniósł ponad milion zł

  • Potencjalna liczba odbiorców wszystkich materiałów – ponad 10 mln osób

  • W roku 2016 na temat POChP w radiu i telewizji łącznie mówiono przez ponad 71 minut

  • W ramach bezpłatnej współpracy spot radiowy został bezpłatnie wyemitowany 30 razy na antenie Polskiego Radia