Płodny Polak

CASE-STUDIESCAMPAIGNS

12/13/20181 min czytać

Kampania społeczna „Płodny Polak” to przedsięwzięcie, którego celem jest zwrócenie uwagi młodych, nieposiadających jeszcze dzieci mężczyzn, na kwestie związane z rosnącą liczbą zaburzeń płodności wśród Polaków. Zadaniem kampanii jest także edukacja na temat wpływu czynników środowiskowych na jakość nasienia oraz promowanie profilaktycznych badań nasienia. Kampania organizowana jest przez Fundację „Nadzieja dla zdrowia” przy wsparciu merytorycznym Piotra Pietrewicza, embriologa klinicznego z Kliniki „Bocian” członka Europejskiego Stowarzyszenia Rozrodu Człowieka i Embriologii (ESHRE) pod patronatami Polskiego Towarzystwa Urologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Andrologicznego. Ambasadorką kampanii została Natalia Siwiec znana jest jako świadoma swojej urody, pewna siebie kobieta. Mając nadzieję, że dzięki jej zaangażowaniu więcej osób zwróci uwagę na problem wzrastającej niepłodności wśród mężczyzn, postanowiła wesprzeć kampanię społeczną „Płodny Polak”.

Kanały komunikacji: telewizja – stacje regionalne i ogólnopolskie, radio – rozgłośnie regionalne i ogólnopolskie, prasa – tytuły ogólnopolskie i regionalne, Internet.

Celem badań przeprowadzonych w ramach przygotowań do kampanii „Płodny Polak” było określenie stopnia orientacji mężczyzn w kwestiach związanych z płodnością. Badania zwróciły uwagę na to, że Polacy w nieświadomy sposób podchodzą do własnej rozrodczości. Celem kampanii jest dotarcie do mężczyzn w wieku rozrodczym poprzez media i zachęcenie ich do rozpoczęcia praktyk mających pozytywny wpływ na jakość ich nasienia. Kwestią kluczową jest poinformowanie o możliwościach i istotności badania się. W celu promocji badań nasienia przez cały maj wszyscy mężczyźni mogli je bezpłatnie wykonać w Klinice Bocian w Warszawie i w Białymstoku.

Podczas samej inauguracji kampanii wygenerowano blisko 500 publikacji o łącznym zasięgu ponad 9 mln oraz AVE 1 152 292 zł. Dr Grzegorz Mrugacz, ekspert medyczny kampanii, gościł m.in. w Dzień Dobry TVN oraz Pytaniu na Śniadanie. Natalia Siwiec, ambasadorka kampanii gościła m.in. w programie Kuba Wojewódzki. Problem kampanii poruszany był w programach ogólnopolskich (m.in. TVP Info), prasie opiniotwórczej (m.in. w Gazecie Wyborczej), pismach kobiecych (m.in. Przyjaciółce, Poradniku Domowym, Życiu na Gorąco), tytułach branżowych (m.in. Puls Medycyny), portalach informacyjnych (m.in. Onet.pl, Wp.pl, Gazeta.pl), w radiu oraz prasie regionalnej.