Płodna Polka

CASE-STUDIESCAMPAIGNSMEDIA RELATIONS

12/13/20182 min czytać

Celem kampanii „Płodna Polka” jest edukacja społeczeństwa w zakresie konieczności regularnego wykonywania badań diagnozujących gospodarkę hormonalną kobiety i jej możliwość zajścia w ciążę. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, która porusza problem kontroli płodności. Mając na względzie styl życia współczesnych Polek i podnoszeniu się wieku, w którym decydują się na pierwsze dziecko, kampania skupia się na propagowaniu świadomego planowania ciąży poprzez regularne sprawdzanie drożności jajników – wykonywanie badań Pakietu kobiecego, czyli AMH, FSH oraz USG połączonych z konsultacją z lekarzem specjalistą w dziedzinie niepłodności.

Kanały komunikacji Telewizja – stacje regionalne i ogólnopolskie, radio – rozgłośnie regionalne i ogólnopolskie, prasa – tytuły ogólnopolskie i regionalne, Internet.

Strategia Działania w ramach kampanii zostały podzielone na trzy etapy.

Działania przygotowawcze:

  • zorganizowano ogólnopolskie badanie opinii dotyczącego wiedzy kobiet na temat kontroli płodności;

  • pozyskano patronaty instytucjonalne: Naczelną Radę Pielęgniarek i Położnych, Polskie Towarzystwo Medycyny Rozrodu, Polskie Towarzystwo Położnych, Przewodniczącego Rady Miasta Białystok

  • zaangażowano Katarzynę Burzyńską w roli ambasadorki kampanii

  • opracowano szereg materiałów edukacyjnych dotyczących płodności

Teaser kampanii miał na celu wywołanie zainteresowania opinii publicznej kampanią poprzez wykreowanie pola do snucia domysłów na temat rzekomej ciąży celebrytki i dziennikarki Katarzyny Burzyńskiej. Jestem bardzo szczęśliwa mogąc przyznać, że będę mamą – ogłosiła gwiazda wywołując tym samym medialną burzę. W rzeczywistości słowa będę mamą odwołują się do wiedzy Katarzyny Burzyńskiej na temat jej zdolności rozrodczych po wykonaniu badań Pakietu kobiecego.

Kampania edukacyjna: rozpoczęło ją ogłoszenie wyników ogólnopolskiego badania opinii na konferencji prasowa z udziałem ekspertów kampanii – lekarzy ginekologów – dr Grzegorza Mrugacza, Wiceprezesa Polskiego Towarzystwa Medycyny Rozrodu oraz dr Bartosza Pietrzyckiego. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele kluczowych mediów m.in.: Polskiej Agencji Prasowej, Rynku Zdrowia, Super Expressu, wydawnictw Bauer, Marquard Media Polska, Edipresse Polska oraz Burda International Polska. Cyklicznie dystrybuowane do mediów są materiały dydaktyczne dotyczące płodności. Popularyzacja idei kampanii odbywa się również za pośrednictwem dni bezpłatnych badań Pakietu kobiecego w Klinice „Bocian” oraz konkursów w social media oraz prasie.

Rezultaty Do tej pory wygenerowano blisko 1300 publikacji o łącznym zasięgu ponad 21 mln oraz AVE powyżej 3 mln zł . Dr Grzegorz Mrugacz, ekspert medyczny kampanii, gościł m.in. w Dzień Dobry TVN oraz Pytaniu na Śniadanie. Problem kampanii poruszany był w programach ogólnopolskich (m.in. TVP Info), prasie opiniotwórczej pismach ekonomicznych (m.in. Dzienniku Ubezpieczeniowym, Gazecie Ubezpieczeniowej), portalach informacyjnych oraz , w radiu oraz prasie regionalnej.