Pan Wątroba dla Janssen

CASE-STUDIESE-PRCAMPAIGNS

12/13/20182 min czytać

Należąca do międzynarodowej sieci Global Reach PR – Procontent Communication odpowiadała za działania social media prowadzone w ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej na rzecz budowania świadomości WZW C w Polsce „Obudź się, póki wirus HCV drzemie”. Profil „Pan Wątroba” na Facebooku to pierwszy etap działań komunikacyjnych prowadzonych w Internecie.

Szacuje się, że w Polsce na Wirusowe Zapalenie Wątroby typu C choruje około 730 tys. osób, przy czym do tej pory zdiagnozowanych zostało jedynie 8% zakażonych. Istotny jest fakt, że poprzez bezpośredni kontakt z zakażoną krwią, WZW C może zakazić się każdy. Stąd jednym z zasadniczych celów kampanii jest zwrócenie uwagi na czynniki ryzyka związane z zakażeniem wirusem HCV.

W materiałach multimedialnych stworzonych na potrzeby kampanii o czynnikach ryzyka profilaktyce opowiadają Przyjaciele i Znajomi Maćka Kozłowskiego– wybitnego aktora i inicjatora wielu działań charytatywnych, zmarłego z powodu WZW C w 2010 – m.in.: Małgorzata Kożuchowska, Zbigniew Hołdys, Anna Przybylska, Edyta Olszówka, Piotr Zelt, Tomasz Schimscheiner, Dariusz Dziekanowski, Marek Siudym, Andrzej Nejman, Beatta Rybotycka.

Jednym z kluczowych działań było prowadzenie strony internetowej (www.akademiawzwc.pl), która stanowi platformę informacyjno – edukacyjną, wspierającą komunikację prowadzoną w ramach kampanii „Obudź się, póki wirus HVC drzemie”. W celu zwiększenia zainteresowania tematem WZW C i zwrócenia uwagi na czynniki ryzyka związane z zakażeniem wirusem HCV na profilu Pan Wątroba (facebook.com/PanWatroba) organizowane były konkursy i testy oraz zamieszczane ciekawostki na temat choroby, jej przebiegu oraz sposobów zakażenia. Dzięki temu użytkownicy Facebooka zyskują większą świadomość dotyczącą zakażenia, profilaktyki i leczenia WZW C. Celem działań prowadzonych na profilu jest komunikacja z użytkownikami Internetu w oparciu o interakcję oraz edukowanie ich poprzez zamieszczane artykuły i multimedia oraz budowanie społeczności wokół tematu Wirusowego Zapalenia Wątroby typu C.

Strategia kampanii social media, oprócz portali społecznościowych takich jak: Facebook, obejmuje również działania na blogach tematycznych i forach internetowych poświęconych zdrowiu i medycynie. Jednym z kluczowych działań jest prowadzenie strony internetowej (www.akademiawzwc.pl), która stanowi platformę informacyjno – edukacyjną wspierającą komunikację prowadzoną w ramach kampanii „Obudź się, póki wirus HVC drzemie”.

Aktywność prowadzona na forach internetowych oraz we współpracy z blogerami pozwoli na ukierunkowanie edukacji na zagadnienia związane z czynnikami ryzyka zakażenia WZW C i komunikowanie potrzeby wykonywania badań pod kątem obecności wirusa HCV.

Poprzez media społecznościowe i multimedialny charakter materiałów informacyjnych kampania będzie docierać do osób pomiędzy 18 a 35 rokiem życia, zwracać ich uwagę na czynniki ryzyka związane z zakażeniem WZW C, a tym samym minimalizować ilość zakażeń w tej grupie wiekowej.Organizatorem kampanii „Obudź się, póki wirus HCV drzemie” jest Fundacja Urszuli Jaworskiej, a Partnerem Strategicznym – Janssen Cilag Polska Sp. z o.o.