Czy wizerunek doczeka normalności?
9/17/20242 min czytać


Według oceny ekspertów wychodzenie z pandemii potrwa jeszcze wiele miesięcy. Czy jednak wizerunek firmy może tyle czekać? Co możemy zrobić w ramach budowania reputacji firmy, by jak najmniej ucierpiała ona w czasach kryzysu. Jak pracować z mediami w czasach zarazy, gdy dziennikarze są na home office, a redakcje świecą pustkami? Coraz rzadziej kupujemy prasę, a naszym oknem na świat jest codzienna prasówka na smartfonie. Coraz częściej też o newsach dowiadujemy się z kanałów społecznościowych dziennikarzy, znajomych oraz wspólnych grup zainteresowań. Jak więc zarządzić komunikacją, by nasz dialog zewnętrzny ze światem cały czas się toczył i przynosił dobre efekty?
Świat się nie zatrzymał i nadal się kręci!
Pierwszym punktem planu w grze o dobry wizerunek firmy jest przyjęcie założenia, że nasz dział komunikacji oraz dziennikarze i media zainteresowane naszą branżą nadal pracują pełną parą. Inaczej, bo dostosowując się do wymogów rzeczywistości pandemicznej, ale nadal muszą codziennie dostarczać swoim czytelnikom coraz nowe ciekawe treści. Szansą dla naszych zespołów komunikacji w firmach może być fakt, że dziennikarze dostają mniej informacji. Odbywa się mniej wydarzeń, organizuje się coraz mniej konferencji, jest mniej spotkań z ekspertami face to face, nawet poważnych wypadków dzieje się mniej, bo wiele osób nie wychodzi z domu i mniej osób podróżuje.
Media potrzebują nowych tematów. Firmy mogą je dostarczyć, ale nie poprzez przygotowywanie pseudo newsów o nagrodach czy awansach kadry menedżerskiej, ale poprzez dostarczanie badań, informowanie o trendach czy poszukiwanie ciekawostek na temat tego jak się zmieniamy, jako konsumenci w czasach pandemii. Dziennikarze chcą również wiedzieć, czy gospodarka nadal żyje, oraz która z firm znalazła antidotum na kryzys i dobrze sobie radzi w obliczu pandemii.
Pandemia to dobry czas na postulaty co do zmian systemowych.
Paradoksalnie pandemia otworzyła wiele drzwi do rozmów na temat zmian systemowych w poszczególnych branżach. Kolejne tarcze antykryzysowe oraz presja ze strony organizacji branżowych pokazują, że istnieje duża przestrzeń na pokazywanie poprzez media, jakie działania rządu mogą pomóc przedsiębiorcom. Trudności w pozyskaniu pomocy materialnej nie oznaczają, że w wielu branżach nie nastąpiły zmiany systemowe, które otwierają nowe możliwości biznesowe dla istniejących podmiotów, jak i nowych graczy rynkowych. Sztandarowym przykładem jest telemedycyna, ale też wiele usług zdalnych dla biznesu, edukacji etc. przeżywa swoje pięć minut. W przypadku tego rodzaju firm warto zaplanować komunikację tak, by nowe rozwiązania pokazać jak najszerzej na fali pandemii, a w ramach jej wygaszania pokazać plany zarządów na dalszy rozwój firmy. Podsumowując z jednej strony tworzenie prawa tak bardzo przyśpieszyło, że warto w tej chwili inwestować w działania public affairs i budować publiczne poparcie dla własnych postulatów, a z drugiej strony biznes, który dzięki nowym uregulowaniom prawnym zyskuje przewagi rynkowe powinien wykorzystać zainteresowanie mediów własnymi rozwiązaniami.
Całość na stronie: https://rig.katowice.pl/czy-wizerunek-doczeka-sie-normalnosci/
Adres
Al. Jerozolimskie 81, 17 p. PRCN
Central Tower 02-001 Warszawa
Kontakt:
prcn@prcn.pl
+48 501 162 317